Miért is kell a vonalkód ?
Előző cikkünkben leírtuk a vonalkód kialakulását, de a mára már hétköznapi termék, miért is volt fontos? Amerikában ahol megjelent, már a megjelenése idejében nélkülözhetetlenné vált. De nézzük ezt Magyarország esetében.
Élelmiszerbolt vonalkód megjelenése Magyarországon
A vonalkód megjelenése Magyarországon 1990-re tehető, gyakorlatilag akkor jelent meg az élelmiszerbolt vonalkód is. Vizsgáljuk meg az élelmiszer üzleteket ezen dátum előtt. A rendszerváltás előtti időszakban voltak a Boltok, és ennyi „A BOLT”. Semmi extra volt a kis bolt és a nagy bolt. Mivel állami tulajdon alá tartozott ezért a „Bolt” árukészlete mindenhol ugyan az volt. Minimális helyi adottságokkal térhetett el. Például az Alföldön Alföldi tej volt. Az árverseny szintén nem szólt bele az üzletelésbe, mert nem volt verseny. A kenyér ugyan annyi volt 3-5 évvel azelőtt is, mint utána. Így egy kiváló munkatárs, mint például a sorozatból ismert Lenke néni a pénztáros, mindent tudott fejből. Minden ár és mennyiség a kisujjában volt. Kereskedelmi szempontból egy ilyen üzlet maximum 500 és 1000 terméket tartalmazott.
A fővárosi Áruházak már több terméket tartalmaztak, de azt azonnal osztályokra bontották, ahol ismét tartható volt ez a cikk szám. 1990 után a nyugati fejlődés és a külföldi gyártók termékeinek beáramlása viszont felborította ezt az arányt. Egy multinacionális bevásárlóközpont árukészlete 10.000 termék és/vagy több is lehet. Az üzletek magán kézbe kerülése révén megindult az árverseny. Figyelni kellett a haszonra és akciókkal fokozni a vevőszámot, ezáltal a nyereséget. Már a profit vezérelte a „BOLT”-ot nem a megszokás és a szükségletek kielégítése. Ekkora mennyiséget nem lehet megjegyezni. 10.000 tételt már senki nem tud ellenőrizni. Nem beszélve olyan akciókról ami csak adott időpontban van. Például 10 és 11 óra között. A Magyarországi kereskedők is látták hogy szükség van az élelmiszerboltokban vonalkód olvasókra, gyors kasszákra, mert a vevő nem szeret várni, sőt egyenesen utál sorba állni.
A multik saját több éves tapasztalatból kiindulva hozták a technikát, mi pedig gyorsan tanultunk. 28 év telt el. Mára a technika könnyen elérhető, viszont a vonalkódtechnikai megoldások reformokon estek át, a Woodland féle elmélet sokszor újjá született és mára saját iparággá nőte ki magát. Cégünk 18 év tapasztalatával segít Önnek ebben. Élelmiszerbolt vonalkódra specializálódva. Keressen minket, hogy segíthessünk ennek a számomra csodálatos digitális technikának a megértésében és az Önnek megfelelő termék egyszerű kiválasztásában.
Tóth Tibor